Ahad, 29 April 2012

Bicara

Hari ini dia mungkin tidak bertudung, esok lusa mungkin dia adalah yang paling IKHLAS menutup auratnya...

Hari ini dia mungkin seorang yang kaki mencarut, esok lusa mungkin dia adalah yang paling LEMBUT bicaranya... 

Hari ini dia mungkin seorang yang ingkar kepada Allah SWT, esok lusa mungkin dia adalah yang paling istiqomah melaksanakan QIYAMULLAIL kala kita semua sedang lena... 

Kita tidak pernah tahu dan tidak akan tahu. Tugas kita bukan me'neraka'kan orang. Tetapi...mengajak manusia ke jalanNYA dan saling doa mendoakan....

"Jangan HINA permulaan seseorang..kerana kita TIDAK tahu bagaimana pengakhiran nya..."

Rabu, 25 April 2012

Selasa, 24 April 2012

Next Month


* Tunggu*

Pencadang & Pemerhati

Ain baru khabarkan, Mungkin kita pembangkang.
Aku gelak!hhahahahhaha.. (rajin sunggoh kawan baik hang bagi tau hang,hang pulak bagi tau aku pagi-pagi buta nie! Memang tak ada kerja).
Jom santap makanan jiwa orang jalanan meluah rasa.

* Channel 1*

cakap.
dan selesai.
macam perlu sangat cakap--
macam terlalu perlu membuktikan pandai.
tuan penasihat tak berjemput--
aku panggil golongan begini.
so uncalled for.

aku ada sebab kenapa aku tak suka berkawan rapat sangat.
bila kita ada kawan rapat, kita vulnarable.
kita izinkan dinding besi perisai tubuh kita dibawahkan.
kita bukakan jantung kita untuk diacu tepat dek lembing beracun lipan.



call it whatever you want.
trust issues.
inferior.
what have you.



aku begitu selalu lekas2 mahu lari dari tuan2 penasihat tak berjemput begini. kau takkan jumpa manusia tak kau kenal melukut di tepi bertiba2 memberi cakap2 dan nasihat berguni2.

itu orang gila.
hanya orang yang seolah2 mengenali engkau akan sibuk2 memberi kata2 seperti dia lebih tahu segalanya. dan orang2 sebegitu akan lekas singgungnya bila tidak kau turut dan angguk padanya.

itu;
menjadikan kita gila.
cakap memang senang.
cakap.
dan siap.



yang kelakarnya:
asyik dia yang nasihat kita.
kita?
baru bukak mulut dah dipengkes sampai hilang kata.

cakap main taram--
cakap pakai hentam--
kata orang kampung.



MEMANGLAH jawapannya ada dalam buku.
semua ADA.
apa jua jawapan yang baik2 dan mulia--
ITULAH jawapannya.

atau, kalau mau bagi jawapan yang terus potong SEMUA soalan--
jawab dengan respon agama.
solat.
sedeqah.
amal jariah.
puasa.

selesai.

cakap senang la.
itu sebab kadang2 seronok pulang paku buah keras pada tuan2 penasihat tak berjemput ini.
bila dia pulak memberi soalan yang sama--
ikutkan hati, rasa nak terus pegang bahu2 mereka dan kata sambil melihat tepat pada matanya:
solatlah.

haha.
tapi tak sampai pulak hati.
maka kita diam.
dan biarkan dia bercerita.

sebab sesungguhnya--
ada benda,
kita TAK PERLU pun beri respon apa.

mereka cuma nak bercerita.

cakap--
memang senang.
mendengar sambil diam--
ITU yang mustahil.



P/S: Yaya!berentilah dok gelak woi!!kang aku tumbuk hang kang..hahahahahha

Alat Kawalan Jauh

*Pause*
Kau umpamakan bajingan yang melalak tanpa arah.
Senyap kawan bahu bersandar bukan untuk apa-apa.
Kasihanlah!Memang geli hati orang mendengar!Habis dia nak kata apa lagi.
Engkau yang selongkar Alam.

Hahahahhaahah..
Ekin : Biarkan saja, sedalam mungkin bajingan akan mengambil tahu perihal kita! Itu kerja dia dari dahulu.



Az : Biarkan sahaja. Dah menjadi habit si bajingan itu stalker blog kau!


Hahahahahhahaha..
Yuyu : Nampak sangat dia stalker ko!


Aku : Ehhhh!Hahahhahahahha..Hahahhaha

*Silent*

Sekali lagi aku suka, mungkin betul,tangan menjadi habit demi aku, sebab aku sememangnya dah tahu dari dulu lagi. Memang tabiat Si Bajingan diwaktu kelapang jalan-jalan mencari pasal. Aku aminkan sahaja!Apa lagi yang mampu buat, kalau ada alat kawalan jauh yang selalu mengambil berat tentang aku. Siarkan sahaja!! Betapa ramai yang ambil berat. Terima Kasih lah yang sudi updated aku, aku pun tak penah nak tengok Blog Bajingan itu,tapi korang selalu je bagi tahu aku. Mungkin bajingan terperasan sendiri.

* Kadang-kadang penulisan aku sedikit kasar dan kabur-kabur untuk orang faham.
Tapi buat-buat paham sudah!Sebab bajingan boleh perasan. Inikan pula orang lain.


Isnin, 23 April 2012

Cubaan Lagi.

Exactly my Point

Serius.
Orang luar ramai tak tahu siapa kita.

Tak usahlah beriya2 mendabik hebat bahasa agama.Itu cuma satu propaganda berbau megah.

Maka siapa2 yang tersinggung sambil berkata:

Situasi 1:
''Opss..Aku nie!nak nasihat orang.kawan terdekat aku sendiri pun tidak berhijab.--Aku tak tegur''.

Situasi 2:
''Opsss..Aku mengata orang tidak menutup aurat, kawan baik aku sendiri pun keluar pakai seluar pendek. Sedangkan 1 bilik dengan aku, orang yang paling hampir dengan aku''.-- Aku lebih rela butakan mata janji aku masih ada kawan.

Situasi 3:
''Opsss..Aku termengata orang berpeleseran dengan orang yang bukan muhrim. Adik aku sendiri bergambar di Facebook berpelukan dengan kekasih sendiri! -__-" --jahilnya aku sebagai kakak tidak menegur!

Somenthing is wrong somewhere.
Cakap senanglah. Setan
Kau cakap mudah.

* Diletakkan tangan didada. Hati mula berkata, tak apa! yang aku tulis ini untuk kau! kau! kau! Janji terlunas dendam aku, apa yang aku tulis ini untuk dia! dia! dia!-- Yang pasti dia sahaja yang tidak menutup aurat,dia sahaja yang bergaul bebas,dia sahaja yang mengumpat dan lain-lain.--* Semua ini dituju utk aku sahaja!Umpama aku hidup seorang sahaja didunia ini.-- Ini nasihat! Terima Kasih.


Yang membuat lagi berdosa bila kita perasan orang mengata kita, lepas tue..Kita buat cerita pasal orang tersebut! Nau'zubillah. Maka tertunaslah dendam Si Polan kepada Si Polan. Nasihat itu semua untuk aku sahaja, orang lain nak buat apa pun tidak mengapa. Ada orang sanggup butakan mata. Sejahil-jahil aku yang tidak bertudung, tidak menyimpan k0!**m didalam beg hitam!! Manusia-manusia...( Sebelum kita membuka pekung orang lebih dalam,lebih jauh, cuba buka pekung kita dahulu. Ingat kita dahulu macam mana, kita bukan terus transform jadi Bidadari.

Apa yang aku hendak kata.
Rileks la!!
Jangan perasan sangat kita sempurna pada kata-kata.
Tak perlu kita nak buktikan pada orang kita bagus, baik dan sebagainya.
Cukup kita buktikan pada Allah.

Ahad, 22 April 2012

After Edit

After Edit

Comey jugak gambar after kita edit-edit. Muka look so smooth! Tak akan nampak Parut,Panau mahupun Jerawat! So kalau nk pic lebih cool! Maka edit la ye kawan-kawan. Bila jumpa depan-depan baru kita tahu muka tak semegah!!Bak hang muka pecah rumah terus keluar. (Omeyyyy!)

P/S: Testing..testing PicMonkey (Photo Editing)


Selamat mencuba semua!!!!

Rezeki Melimpah

Percutian yang dipenuhi dengan waktu makan. Bak kata my friends,'' Tolak batu ngan kayu je..yang lain semua jalan''. Sementara menunggu makanan,tapi masa nie tak tau la breakfast atau lunch. Hahahhahha...

My Lunch ( Chicken Chop)!!!Alhamdulillah

Yuyu lunch (Fish & Chip)....

P/S: Alhamdulillah, murah rezeki bila nak kawen nie.hehehhehe

Dinner!!!
Makan sampai lebam seafood!!Ikan, Udang, Kerang, Ketam & Sayur!!Nak habaq kat hang, terbaik semua makanan nie! Restoran Hokkaido! 

P/S: Makanan ini semua di sponser dermawan yang baik hati, after selesai memberi derma Rumah Anak Yatim Dengkil. Semoga sama2 lah kita murah rezeki kawan dan hidup dalam kegembiraan. Jika kita ada sedikit rezeki lebih, kongsilah bersama dengan orang yang memerlukan..walaupun sedikit! Percayalah berlipat ganda rezeki akan datang kepada kita. Kawan saya yang pemurah ini berbangsa Cina, Hati-hati pulang ke Ganu kite.





Jumaat, 20 April 2012

Kongsi Ilmu Dari Dunia

Biadap ni berjangkit. Tak caya, cuba sorang mulakan. Tak sampai sesaat, nescaya bersambung2 biadabnya. Tak kira siapa, apa darjat, apa jantina.

Kalau terbiadab orang depan kita,
Terbiadab jugalah kita nantinya.

Dan macam demam yang datang melanda, biadap datang dengan petanda. Tidak ia dengan selesema, tapi hingus bahasa merimas. Tidak ia berpedih mata, tapi dedar hati yang panas.

Tak ada orang membiadap tiba2.
Semua datang dengan tertibnya.
Tak percaya?
Perhati.

Akak pejabat yang mulut celaka--
Tidak dia membusuk tak semena.
Kawan serumah yang bibir neraka--
Tidak dia membangkai tak disangka.

Berbahaya sekali--
Biadap ini.
Hati2.

Tak ada siapa imun darinya.
Sebelum terjangkit--
Lari.



P/S: Thanks kakak ilmuan,kongsi segala ilmu dunia & akhirat.

Rabu, 18 April 2012

Selasa, 3 April 2012

Yes You

Kita perlu lantang menyuarakan pendapat, 
bukan lantang membahaskan betulnya pendapat. 
PENDAPAT BUKAN HUKUM. 
Dan Allah ciptakan manusia masing-masing mempunyai daya fikir yang berbeda.

Jangan Marah. Biarkan Sahaja



Kasihanlah pada yang memberi kata. Kasihanlah kepadanya, kita yang membaca berterima kasih pada perkongsian ilmu. Kasihan lah dia kerana memberi nasihat,malang dibelakang manusia terbit songsang kata. Kasihanlah pada dirinya,tanpa perhatian dibanding-bandingkan. Kasihanlah dia memerlukan kayu pemegang. Siapalah dia mengherdik kata dengan tidak mengenal.Malangnya...
Kalau diam nampak lemah. Kalau lantang nampak salah. Senangnya dia mundar mandirkan kebenaran. Kasihanlah....
Kejam dia menipu dengan berpura. Kami tidak faham. Tidak mengapa ramai yang suka pada dusta. 




P/S :Yang menentukan dosa pahala seorang muslim bukanlah seorang muslim yang lain tetapi Allah.  Don't be too harsh, nak menegur kena berhikmah, baru dapat melembutkan hati yang ditegur.

Bodoh Berganda

Bila aku nak guna aku mencari-cari.
Aku lupa ada pengguna yg mengambil.
Aku garu kepala.
Bodoh betul! bekas sabun pun tak mampu beli.
Woi...bekas sabun tu seringgit pun hang tak mampu beli ka.
Pencuri betoi!!
Molek sikit perangai hang tu dok sebut-sebut nama aku.
Muka tak semengah,lari tak bertanah lagi nak menabur dusta.
Perangai dilindung sebalik rupa tak semengah.
Kata orang muka tak elok takpa,janji hati mulia.
Nie kalau muka hodoh berjerawat ditambah cerca belakang kata.
Lu fikir lah sendiri....

P/S:Let them talk. Then put a smile. Because after all I know, ALLAH KNOWS BEST.(Mereka menyebut-nyebut namaku,kerana ingat!kasihanlah mereka...)