Rabu, 22 Februari 2012

Kegembiraan Satu Masa Dulu

Tour Launching Album Modread
Seremban Chooor!

Penat semua band perform!tapi tak dapat bayaran...
Muka radhi muka marah ke..muka apa tu?

Bezdaay Kirk Modread!Sambut kat pusat jamming je....
Ini semua team2 modread.

Cheft & Cloth Club Bkt Bintang.
( Band mana satu perform tak ingat? Mayalara,Jenny Rocket,Sids?? Aku lupa. Memory Lost! )

Yaya & Jue
( Kawan yg paling sy sayang )

Noh lidah panjang!Kalah main pingpong.

Yaya & Aifa
( One cafe! Rock babehhh! )

Yamal,Yaya,Yanot.
( Amal jgn marah ok! )

P/S: Satu ketika dulu,rasa muda,cantik,bergaya. Sekurang-kurangnya boleh perasan seketika masa itu,walau tak pernah ambil kisah. Kalau pada hari ini perasaan yang sama seperti masa muda duhulu mesti sekarang nie tengah terkinja-kinja. Menerujakan betul mimpi-mimpi dahulu. Dulu hari-hari cakap aku cantik,walaupun berseluar terkoyak dekat lutut..Sebab tu la kot dulu rasa cantik! Sekarang tak rasa dah.-_-"

Rabu, 15 Februari 2012

Happy List In Process



Checklist as per now.

1. Khusus Kahwin
2. Document Nikah
3. Making Wedding List
4. Place Nikah,Place reception & Date and Time.
5. Nikah Dress, Reception dress & Looking for Pengapit.
6. Make Up
7. Photographer & Videography
8. Card & Gift for Guest
9. Henna & Spa
10. Honeymoon


BILPERKARABAJET (RM)
1Yuran kursus pra perkahwinan
2Cincin tunang
3Cincin kahwin
4Barang kemas
5Wang mas kahwin
6Wang upah kadi
7Kad jemputan kahwin
8Setem untuk pos kad jemputan
9Wang hantaran
10Sirih junjung
11Kain ela
12Baju kurung
13Telekung & Sejadah
14Senaskah Al – Quran
15Beg tangan
16Kasut
17Jam tangan
18Set penjagaan badan
19Set alat solek
20Kek
21Buah-buahan
22Coklat
23Potpurri
24Gubahan barang hantaran termasuk upah
25Hiasan bilik tidur
26Pelamin
27Bunga telur
28Bunga pahar
29Gambar & upah jurugambar
30Sewa kanopy termasuk alas meja dan upah pekerja
31Set meja pengantin termasuk alas meja dan bunga
32Set makan beradap
33Penanggah
34Katering
35Upah kumpulan kompang
36Upah DJ
37Kos perjalanan rombongan pergi dan balik
38Kos tempat penginapan
39Cenderahati untuk saudara dan sahabat
40Upah juruandam

Wowwww!!Everything i'am doing great! How a bout You?

Selasa, 14 Februari 2012

From the Alphabet Was Made Said


Let it the flow...

P/S: Maybe, you just dunno until you marry them.


Be Cool Dude.


Why you so serious?....

Melihatlah, Jika Masih Ada Mata

Mengapa selepas puas kita cari tapi masih tidak bertemu,masih tidak dapat apa yang dihajati. Mengapa?
Aku sentiasa menyedari akan hari-hari yang susah akan datang,tapi itu pasti. Kenapa ada sesetengah manusia masih tidak menyedari. Kenapa pada setengah pihak masih menunding jari kearah ibu dan bapa. Kenapa masih ada anak derhaka, kemana sifat ihsan sesama manusia. Dari mana kalian datang?

Aku masih bertanya,apa yang kita mencari?
Sebenarnya aku selalu berkhayal dari dulu,masa aku kecil-kecil,nak belajar pandai-pandai,bila dah besar nak bagi mak ayah duit. Dulu la,tapi bila dah bekerja,baru terasa peritnya,susahnya nak cari duit.-_-"
Tapi hidup harus diteruskan,yang lepas kita menilai utk jadi yang terbaik utk akan datang. Tapi hari ini aku masih jumpa orang yang bercakap kasar dengan orang tuanya,masih ada yang mencaci maki orang tuanya. Apa salah mereka.

Melihatlah,Jika masih ada mata. Kita dibekalkan dari kecik berbagai ilmu,tapi mengapa kita tidak boleh menghargai orang tua kita. Sayang sungguh jika kita punya akal utk berfikir tapi masih tidak menggunakan dengan sempurna, sayang kita dapat melihat,tapi masih tidak memahami erti kasih sayang, sayang kita boleh mendengar,tapi masih memekakkan telinga. Jangan kerana tiada cahaya kita kata tak nampak pintu untuk menjangah hidup. Rezeki esok ada kalau tidak hari ini. Meskipun lahap harta dunia, sesekali ingat lagi satu dunia disana. Waima melihat dunia, sesekali ingat syurga dimana. Salahkah kita menerima teguran, belajarlah bersantun demi diri sendiri. Tidak rugi.


Aku rasa aku bahagia ada Mak & Ayah. Tak tahu macam mana nak ungkap. Setelah menjengah ke usia ini,baru rasa susah payah mencari duit. Cukup keluarga aku tahu, aku anak yang bagaimana. Kenapa perlu berpura didepan ibu bapa. Disini berubah cara,di depan mereka terserlah santun kata. Kerana terlalu sayang sesama kita,aku kongsi rasa bersama.

Isnin, 13 Februari 2012

Sehari Kasih Dari Seberang

Sehari suntuk berjalan meneman kawan yang pulang dari Indonesia.


Aikkkk..bukan ke di Indonesia barang murah,kenapa dekat Malaysia jgak dia shopping! Amal..amal!!
Habatnya nilai sebuah persahabatan yang satu ketika dulu tidak dirancang, kadang-kadang kita terjumpa, kita terkenal, dan kita memahami apa itu erti keseronakan yang satu ketika dulu mampu membuat kita tertawa. Dimana satu tahap usia kita kini,kita masing-masing melangkah memulakan kehidupan masing-masing. Saya telah bertunang! Terima kasih kawan-kawan,menerima En.Tunang saya seadanya dan membuat dia tidak rasa kekok ketika kita keluar bersama.


sharpshooter
 (tanpa aku tahu,dia mencuri-curi snap pic aku dan tunang!)
Sesiapa punya jiwa-jiwa puisi tidak salah jenguk-jenguk di blog ini. 

Amal Azahari
( Budak pandai nie,study kat indon!!aiceehhh,bawak balik tengok arel peter porn..)
P/S: Untunglahhh..beli makeup sampai tercabut kaki kami!




























Hebatnya nilai persahabatan didunia,nilai itu membuatkan bosan ini hilang,cinta ini datang,rezeki ini 
masuk,biar dosa ini bersih,biar umur ini panjang,biar tubuh ini cergas,biar sial ini tiada,biar celaka itu jauh,biar malam ini indah,biar siang itu ini hebat.biar hidup ini berkat. Biar sillaturrahim ini panjang.

Bila aku buka mata,Bila aku ini tahu,Bila aku ini insaf,Bila aku ini suci.
Biarlah doa ini MAKBUL.







Rabu, 8 Februari 2012

Awesome- Be Mine




Tasha Manshahar - Be mine


P/S: Comelkan..sambil-sambil baca buku layan lagu nie, tasha nie penyanyi baru yang sedang naik di you tube,enjoy the song k.

Sila follow kepada yang berminat.




Terima Kasih Untuk Voucher Buku


P/S: Rasa untung tiba-tiba jadi student,ye la kan..tiba-tiba dapat voucher buku RM200. Rasa kaya kejap.Kejap je laaaa..Habis voucher tue nanti,nanga je laaaaa..auwww!