Rabu, 11 Januari 2012

Perihal Racun

Banyak racun dunia. Jaga-jaga.
Lewat suara aku,sudah terlambat.
Kaca jatuh berderai,terkena kaki nampak darahnya.
Luka di hati bagaimana?
Dia masih percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya,
Dia percaya setiap perkara itu ada kemungkinannya.


Sedikit kepenatan melihat laku manusia. Main baling-baling nada,terlempar dimuka sendiri,terjatuh terbeban di bahu sendiri. Boleh bukan. Masih berperasaan kesian.
hey manusia, kau terlalu jauh walhal sejengkal jarak kita, Simpati aku bukan dibuat-buat. Kamu dalam kondisi serius. Masih buta.
Sekarang mungkin kamu fikir,kamu rasa kamu dibuang kekiri kekanan. Segala sudut mungkin. Aku tetap kasihan.
Halal. Segala perbuatan.
Halal. Segala tumpangan.
Halal. Segala pinjaman.
HALAL.

Nevermind, Aku sudah jumpa berbagai. Tapi tiada yg tidak malu seperti kamu. Masih menggunakan segala ruang yang ada. Masih menumpang. Malu segan pulak aku ingin bertanya.
Itu adalah perasaan aku,pemikiran aku.

"kerana kalau difikirkan orang, sampai bila
kalau difikirkan hati orang, cis! takkan kemana!
sesungguhnya manusia itu bagaikan serigala
sekali kau suapkan jiwa kamu, sampai bila-bila mau selama-lamanya"
Petikan puisi  : Fynn Jamal



Tiada ulasan:

Catat Ulasan