Khamis, 1 Disember 2011

Rahsia Di sebalik Senyuman

Semalam, rasa gembira!sangat gembira. Bagai ada satu semangat yang menyuntik aku untuk mendengar setiap bicaranya. Entah kenapa rasanya bila lihat muka akak,terasa lega,terasa bahagia dan hilang segala masalah yang ada. Jangan akhirkan cerita, seronok yaya mendengarnya''. Seorang kakak melihat aku,melihat diri aku diusianya, katanya'' Usia remajanya,penuh dengan berbagai cerita,dan segala perjalanan hidup yang dilaluinya sangat perih,dan dia bersyukur menjadi dia sekarang."(Aku tersenyum..)

Kesian aku mendengar sengala kisahnya. Jangan aku lalui seperti itu,aku tidak mahu muflis diusia muda. Kakak berhutang dengan bank RM 75 RIBU!!! Sampai kehari ini dikerah tenaga nya utk membayar loan yang dia buat di Bank.(Yeee..ini semua akibat jualan langsung @ MLM )Kisahnya kudengar,aku ambil iktibar dengan segala apa yang dia ceritakan. Tapi alhamdulillah kini, dengan segala apa yang dilaluinya,dia telah banyak melalukukan tranformasi dalam hidupnya. Ia berubah kerana Allah,Yeeyyy!..sngat cantik dia bertudung,sangat positif kata-katanya,nampak sangat muda mukanya walaupun usianya menjangkau 40-an. "Akak,langit tidak selalunya cerah,Allah menduga,Allah menguji orang-orang yang sabar. Betapa besarnya hikmah disebaliknya. Alhamdulillah,rezekinya tidak pernah putus, duit sentiasa ada untuk segala benda termasuk membayar pinjaman loan itu. Aku tahu,dia masih gigih mengumpul segala cerita untuk dikongsi bersama aku. Entah kenapa dari dulu lagi aku memang tidak berminat untuk tahu perihal-perihal jualan langsung ini atau MLM,apa-apa sahaja yang seangkatan dengannya. Mungkin betul,ada yang berjaya,ada yang kaya dengan menyertai jualan langsung ini,tapi bukan semua orang adalah sama. Nasib manusia berbeza,gigih engkau berusaha,maka engkau berjaya, Gigih engkau mengeluarkan kata-kata tanpa usaha,maka tunggu je la,tak lama kelak kau balik berbungkos dan tido je la.( Kakak !!Aku tahu,tapi Tuhan lebih tahu betapa sayangnya dia kepada kamu kakak..) Aku tahu hidup ini,bukan senang nak jadi senang.

Yes!!Thanks kakak for dinner <3

Maaf,kadang-kadang entri aku tidak tersusun katanya. Kadang-kadang otak terfikir banyak perkara lain dan penulisan blog aku menjadi tidak tersusun dan kaku. Mintak-mintak semua yang baca masih hidup bernafas dan senyum.^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan