Isnin, 5 Disember 2011

Dont Judge Me~

Aku memang cukup pantang kalau orang tak kenal aku judge aku lebih-lebih.(lebih takpa,jangan lebih-lebih sudah..kang dapat penampar sedas dua kang!)

Siapa kita nak judge orang yang tak bertudung jahat?
Siapa pulak kata orang yang bertudung baik?
Siapa pulak kita kalau nk bercerita tentang orang yang kita tak kenal dengan mendengar sahaja?


So,siapa kita nak menilai sesuatu atau seseorang dari luaran?
Kawan aku pernah cakap dekat aku"Yaya,percaya tak sembahyang itu tiang agama?Of course la aku percaya. Dan aku cakap balik, sebab tue la perangai kau mcm lahanat,sebab kau tak mendirikan solat.(Dia jugak percaya,sebab dia tak mendirikan solat,sebab itulah dia menjadi liar,dan sebagainya.) Dan aku jugak percaya pakai tudung itu wajib,dan memang tidak boleh dipertikaikan oleh sesiapa,walaupun aku agak kurang respect dengan sesetengah orang yang bertudung disebabkan mereka memakai legging. Tapi siapalah aku nak judge kan,sebab aku pown tidak bertudung!


P/S: Yang judge aku nie kawan kepada kawan. Macam aku nak tanya je,kita kenal ke? Sebelum judge aku,tanya dulu diri,cukup baguskah aku nk judge orang,Tak semestinya berwajah polos itu baik.Jangan tertipu!!Aku ini tidaklah bijak sangat dalam soal agama,tapi tidaklah bodoh sangat untuk memalukan diri sendiri. Biar Tuhan je tahu siapa aku. Separuh nyawa aku menahan perasaan sabar. Kalau hidup nak susahkan orang,pergi cari orang lain,memang silap banyak!Sebab perangai aku,sikit orang susahkan aku,berganda-ganda orang tue aku susahkan. Hidup aku dan orang judge aku,memang aku dah selalu sangat terbiasa begini. T.I.T.I.K


Aku rasa aku dah cukup sweet menjadi aku..keh3!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan