Selasa, 20 Disember 2011

Believe, Sometimes Live Can Be So Complicated.

Kenapa sejak kebelakangan ini,aku lebih suka memikirkan banyak perkara. Aku kadang-kadang takut aku tersalah catur dalam membuat keputusan. Siapa lagi akan peduli tentang-tentang ini, ini soal hidup berterusan dimasa hadapan. Banyak benar persoalan yang bermain diminda untuk ketika ini sebelum tiba masanya. Banyak jugak jawapan yang aku masih tidak dapat jawab. Aku tidak mahu hidup aku penuh dengan was-was untuk akan datang. Aku jugak tidak mahu bermanis muka untuk apa sahaja walaupun kadang-kadang aku tidak suka. Aku tidak mahu pembohongan itu menjadikan situasi. Tidak sama sekali.Tidak mahu berimpian terlalu tinggi,kerana aku takut.

Sekejap-
Aku rasa aku nak terokai lagi apa yang dilalui. Sakit bukan kawan,diperkecilkan,dikhianati,diperbodohkan utk kehidupan ini. Ada dia yang masih memaafkan,ada dia jugak yang tidak tahan dan terus buat keputusan. Biar aku mengelamun dan berfikir sejenak, aku jugak pernah lari baru-baru ini,pernah tertipu kerana situasi. Aku juga rasa tertipu sehingga kini,entah dimana lagi untuk aku pupuk semangat untuk mempercayai. Langsung dan tidak langsung,aku masih biarkan orang lain membuat keputusan. MAAF* Adakah aku buat-buat untuk akan datang.

I never give up to ask myself to be more better. Mudah-mudahan rindu berpanjangan,benci sekejap-sekejap sahaja. Begini begitu biar berlalu. Boleh??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan