Isnin, 21 November 2011

Fasa-Fasa Yang Berjaya.

Hye uolls..Entri kali ini saya nk kongsikan tentang kata-kata dari golongan terdekat dengan saya yang berjaya menjadi jutawan muda. Niat dan matlamat mereka ini mungkin jelas dalam setiap fasa kehidupan yang mereka lakukan. Mereka bukan dari golongang yang hangat-hangat taik ayam dalam melakukan bisness,memaksa kawan-kawan join itu ini, berhujah pompang-pompang soal itu ini,macamlah mereka itu benar-benar berjaya tapi sebenarnya tak ada apa pown!!Dan akhirnya habuk pown takda. Jom aku share sedikit kata-kata dari mereka yang aku kenali.


Ini Cerita dari golongan yang salah caranya,dan dibenci.( Malang tidak berbau)

Ini adalah cerita-cerita kosong di hari jumaat lepas,sehingga aku tertidur diatas kerusi,aku tak tau la akibat kebosanan atau pown terlalu penat mendengar!hahahha.( Ada kawan-kawan lama yang membenci kawannya sebab memaksa kawan-kawannya join @!#$%~&^%. Pernah tak korang jumpa kawan-kawan korang yang sertai bisness MLM atau seangkatan dengannya memaksa korang join dia. Aku ada pengalaman ini, dah la Si N nie ajak kawan-kawannya utk join bisness ini dengan cara yang salah,amboi!!cakap nk angguh jeee, dah la memaksa pulak,macam mana aku nk join! Dia pown tak improve apa yang dia cakap,lagi nk paksa orang lain. Mesti korang ada kan kawan-kawan yang buat sesuatu kerja hangat-hangat taik ayam nie kan. Akibat kes ini ada dikalangan kawan-kawan Si N ini boikot Si N nie,taknak berjumpa dengan Si N nie,dan mcm2 lagi kisah yg aku dengar. Bagi aku simple,mungkin cara penyampaiannya tidak berkesan,atau medium yang dia gunakan tue salah.(Apalah nasib Si N dibenci kawan-kawan sekolahnya.). Kesian bukan! Kata kawan-kawan kepada Si N yang tidak berapa nak berjaya nie, usaha lagi perbaiki diri,jauhi sifat hasad dengki. Jangan mulut bermanis kata,tapi hati penuh dengan iri hati atas apa sahaja kejayaan atau kegembiraan orang lain. Jadi Jutawan ke dengan burukkan orang lain utk kegembiraan diri sendiri.




''Yang berjaya melawan segala perasaan takut,dan melalui fasa-fasa kehidupan dengan ikhlas tanpa bersangka buruk kepada insan lain, yeee!! anda berjaya memikat hati saya" 

 Wan Azmi Wan Ahmad

P/S: Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak arah tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang.
( Dia tersenyum bangga nampak gigi,sebab gambar dia ada kat sini, Bayar ok!bukan percuma adik promosi)



Wany Nordin

P/S: The key to happiness is having dreams. The key to success is making your dream come true.
( Amboi wany berseri-seri muka,produk muka apa wany pakai eh? hahahah! U cantik dengan begini. Ehmm,tak mintak apa,kenny rogers je!!ok DEAL~ ) 


Neddie Kamal.

P/S: Never underestimate the power of your subconscious mind."Your life is not just about you. It’s also about contributing to others. It’s about living true to your mission & reason for being here on this earth at this time. Most people are so stuck in their egos that everything revolves around me, me, and more me. But if you want to be rich in the truest sense of the word, it has to include adding value to other people’s lives."
__________________________________________________________________________________

P/S: Bagi mereka,segala kerja yang ikhlas bersertakan niat yang betul,akan memberi pulangan kepada mereka. Yang penting kata mereka,jangan sesekali mempunyai hasad dengki kepada orang lain. Walau macam mana pown berjaya mereka,mereka juga hamba Allah seperti orang lain dan mereka sentiasa  bersyukur dan mengucap alhamdulillah dengan segala apa yang mereka miliki sekarang. 

2 ulasan:

  1. Wow! Wow!! Wow!!! Thank you for the wonderful compliment, Yaya! Akak baru habis hari pertama seminar Kak Elly (The Secret of the Million-Dollar Persona), walaupun happy, terus hilang penat baca entry awak. By the way, quote kat bawah photo akak tu petikan dari T. Harv Eker. Akak suka sangat quote tu sebab ia pasal bagaimana menjadi kaya bukan untuk diri kita sendiri. Menjadi kaya juga untuk kebaikan orang lain. Memang cita-cita akak dari dulu nak jadi seorang GREAT GIVER + REMARKABLE RECEIVER. Nak jadi kaya-raya supaya boleh ubah cara hidup diri, keluarga dan juga memberi pada yang memerlukan. Jangan sesekali mempunyai hasad dengki kepada orang lain, sebab khazanah Allah terlalu banyak dan luas! :)

    BalasPadam
  2. Heheehehehe..Thanks akak,Sbb pikir2 pasal akk ngan abg wan dulu..teruja dengan kehidupan akk ngan abg wan sekarang..petikan itu dr status akk.hehehe!

    BalasPadam